Dersin Adı | Psikolojide Bilgisayar Uygulamalı Niceliksel Yöntemler I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 501 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, farklı araştırma türlerinde oluşturulan hipotezleri test etmek üzere doğru istatistiksel yöntemi seçebilmeleri, bu analizleri SPSS programı kullanarak yapabilmeleri ve APA kurallarına göre raporlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders temel araştırma ve istatistiksel kavramların gözden geçirilmesini, Korelasyon, Basit ve Çoklu regresyon, ortalamaların karşılaştırılması gibi istatistiksel testlerin SPSS programı kullanılarak yapılması, sonuçların yorumlanması ve raporlanmasını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin kısaca tanıtılması | |
2 | Temel araştırma istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 2 |
3 | Temel araştırma istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 2 |
4 | Temel araştırma istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 2 |
5 | SPSS'i tanımak | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 3 |
6 | Varsayımların incelenmesi | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 5 |
7 | Ara sınav | |
8 | Korelasyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 7 |
9 | Regresyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 8 |
10 | Çoklu Regresyon | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 8 |
11 | Moderasyon ve Aracılık | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 9 |
12 | İki ortalamanın karşılaştırılması | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 11 |
13 | Birkaç ortalamanın karşılaştırılması | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 12 |
14 | Tekrarlı ölçümlerde ANOVA | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock 'n' roll (4th edition). Bölüm 14 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS: and sex and drug and rock'n'roll (4th edition). Dubai: Sag Publications. ISBN 9781446249178 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | |
Final Sınavı | 1 | 55 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler. | |||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. | |||||
4 | Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular. | |||||
5 | Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar. | |||||
6 | Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir. | |||||
7 | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir. | |||||
8 | Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | |||||
9 | İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar. | |||||
10 | Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur. | |||||
11 | Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur. | |||||
12 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
13 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest